Silverprinsen.blogg.se

- Mot #ettfriskt2014

Konsten att må bra

Publicerad 2013-11-17 11:38:31 i Allmänt, Häst, Mat,

Goddagens - Hoppas ni mår bra!
 
Att sitta och äta en väldigt försenad frukost, mumsa på sitt nybakade varma bröd, dricka en kopp riktigt gott te samdtigt som stereon spelar favorit listan kan nog vara bland det ljuvligaste jag vet.
Under min sjukskrivingsperiod har jag tagit fasta på att ha det bra. Unna mig lite mer, njuta lite extra och faktiskt göra de där sakerna som jag normalt inte hinner.
Läsa tidningen i sängen, baka bröd, läsa böcker, lyssna på musik, filosofera och kunna gå upp när jag känner för det. Ingen klocka som hetsar mig. Det spelar ändå ingen roll just nu, vad skall jag hetsa och stressa till?
Jag njuter av just de sakerna även fast jag nog är en bättre och mer funktionell människa när jag jobbar. 
 
 
 
Igår var en härlig dag.
Lyckades faktiskt mocka, även om det tog väldigt långtid.
Härlig att kunna bistå med något och kunna underlätta lite för mamma.
Avslutade dagen med en härlig middag hos kära vänner. Alltid härligt att kunna ventilera över lite mat en en flaska vin med sina kära. Måste säga att vi är väldigt bra på det. Vi gillar mat, att umgås och vin såklart. Blir många sådana kvällar, till min stora förtjusning!
 
Skall försöka komma iväg till prinsen och pussa lite på honom. Får tajma in lagom tills de ska in, eftersom att mamma jobbar och jag inte kan hämta honom i hagen än så blir man lite begränsad. Njuter av varenda sekund i hans närhet. Löjligt? Ja, det må vara hänt med han får mig att må så himla mycket bättre.
 
 
 
Förövrigt gjorde han en väldigt bra träning i fredags med Ville. 
Hoppade väldigt väl. Runt, fint och avslappnat. Kul att se. 
Tyvärr var han dock väldigt joxig i munnen. Blir till att hitta nytt bett och justera lite med en annan nosgrimma. Vi får prova oss fram nästa fredag. 
Tror det blir ett vanligt tvådelat bomberbit bett och en engelsk nosgrimma, vi får se vad som funkar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela