Silverprinsen.blogg.se

- Mot #ettfriskt2014

THE STABLE SONG

Publicerad 2013-01-07 20:38:46 i Allmänt,

Tackar gudarna för min allmenacka just nu!
Det är ett jäkla pussel att få ihop allt;
- Häst, jobb, rehab, vänner, träningar och mycket annat.
Allmenackan är min nya sak jag verkligen inte kan leva utan!
 
 
Idag hade jag schema gudarna på min sida och hann hem innan mörkret föll.
Blev ett pass på banan idag. 
Min koncentration var nog -27..
Jag får så jäkla svårt att fokusera när jag är trött och stressad. Det är precis som att ögonen går i kors och att jag inte har någon koordination i kroppen, allt sker med en jäkla fördröjning. Konstigt!
Hur som helst så var det trots mitt disträa tillstånd ett relativt bra pass, fortfarande väldigt svårt för traven så det blir mycket skritt och galopp jobb samt övergångar skritt-trav-skritt-trav. 
 
Nu i början rider jag jämt med gramanen, såvida jag inte skrittar ut.
Detta för att min balans inte är den bästa och jag vill inte hålla balansen i munnen. Jag vill eftersträva en mjukhand som är följsam och det är mycket enklare nu i början för mig med en graman som visar honom på plats och in i ramen lite kvickare än annars.
Alla små trix som kan underlätta för ridningen och göra den så bra som möjligt får man ju ta till nu. Det sista jag vill är att Ember påverkas negativt, vilket han självklart ändå gör i viss mån.
Jag gör vad jag kan i alla fall.
 
Nu skall jag stupa ner i sängen, är så fruktansvärt trött.
Ledig dag i morgon, men redan klockan tio skall jag befinna mig på rehaben..
Ingen rast och vila här inte, men snart så!
 
Avslutar med en passande låt. The stable song.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela