Silverprinsen.blogg.se

- Mot #ettfriskt2014

Nostalgi

Publicerad 2013-11-20 13:01:00 i Allmänt,

Nu på morgon började jag blädra bland gamla album hos mamma och pappa, vilken nostalgitrip!
 
 
 
Hittade en massa fina bilder på min förra häst Ratina. 
Ett fantastiskt litet hollänskt sto som vi köpte som nybliven 6-åring direkt från Holland.
Provred henne en gång och jag var helt såld, vi köpte henne direkt även om hon inte alls var det vi skulle ha.
Vi skulle ha en juniorhäst som var lite rutinerad. Vi köpte en oriden 6-åring som aldrig var startad, men herregud vad hon hoppade!
 
 
 
Hon var efter Royal Bravour (Ramiro Z) - Palfreiner - Joost-
En guldkantad härstammning!
 
 
 
Vi hann starta upp till 120 inna hon tyvärr fick problem med magen.
Fick en rubbad bakterieflora, samt inflammation i hela tarmsystemet som till slut satte sig i alla leder i bena. 
Alla veterinärer både i Sverige och utomlands var maktlösa, vi kämpade väldigt länge för henne.
Tyvärr fick hon somna in alldels för tidigt, himla fin och personlig häst!
 
 
 
I samma veva som hon blev sjuk, i gymnasiet, så hade min filosofilärare en häst som skulle sättas igång och säljas. Jag provred och började rida igång denna häst och startade lite klasser, innan han skulle säljas. Denna hästen var min Älskade SIlverprins!
Han blev såld, även om vi inte hade en tanke på att köpa honom i början.
Provred massor utav hästar men klickade aldrig med någon, till slut började vi leka med tanken.
När vi väl bestämt oss för honom gick allt på två dagar tills han stod i Ratinas box.
Inget ont som inte har något gott med sig!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela