Silverprinsen.blogg.se

- Mot #ettfriskt2014

On down, two to go..

Publicerad 2013-10-11 16:57:36 i Allmänt,

 Då har man avklarat den ena utav totalt tre träningar innan operatioen är ett faktum!
- Usch, låt det vara en ända stor fet lögn!
 
Träningen gick bra. Mycket att tänka på.
Vi jobbade med mycket lydnad. Trav på cavaletti, fatta galopp studs, sakta av till trav och återigen cavaletti. 
I början sprutade det bommar runt oss, men till slut fick vi till det riktigt bra.
Den här formen av lydnadsövningar har vi väldigt svårt för båda två. Jag vill hjälpa till för mycket, och Ember vill hjälpa till för lite. Jag tappar känslan och försöker återfå de genom att konsta till det och rida till alldeles för mycket.
Jag gör det så mycket svårare än vad det egentligen är.
Avslutade med att hoppa en liten bana. Smalhinder på distans, tre kombination och lite tätt ur sväng. Avslutade med några språng på 135 cm.
Känns så bra just nu, vi har ett riktigt stort självföretronde!
 
Man får se det hela positivt.
Denna gången när jag tar ett uppehåll så avslutar jag med en riktigt starkt självförtroende. Det kommer förhoppningsvis bli mycket enkelare att komma tillbaka denna gången.
Behöver förhoppningvis inte börja på noll och hoppa små hinder. 
Har som sagt två träningar kvar innan det är dags.
Bokade in så mycket vi kunde bara för att få ha så kul som möjligt nu innan.
 
Annars handlar ridningen just nu om att ha så kul som möjligt!
Eftersom att motivationen inte är på topp fungerar inte ridningen optimalt. Jag måste ha något att kämpa för, ett mål, någoit som gör mig målmedveten och får mig att lägga ner min själ i det. Just nu är det svårt att hitta det drivet..
Vi rider ut mycket, badar i havet. Njuter av skrittturer, kantrar och hopptränar. 
Vi uppskattar det riktigt mycket båda två! 
Nyttigt att på njuta lite för oss båda två! Allvaret drar dock snart igång igen för Prinsen när Ville tar över ridningen. 
 
Hur som haver, vi är lyckliga tillsammans jag och prinsen! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela