Silverprinsen.blogg.se

- Mot #ettfriskt2014

Ändrade planer

Publicerad 2013-08-23 17:34:00 i Allmänt,

Blev tyvärr ingen träning idag, hade kört ihop sig lite för Ville. Smällar man får ta.
Men fylld av energi och motivation efter gårdagens EM-hoppning och Bronset begav jag mig till min favorit bana i Barkåkra och trimmade järnet!
 
Bara för att en träning blir inställd skall man inte tappa uppläget och konceptet. Jag arbetade på bättre än förr och hade nog mental en Ville på axeln som tjatade på mig! Ridningen fungerade super bra. Har blivit mycket stabilare med min hand, samt hittat en bättre position. Har blivit starkare i bålen vilken gör att jag sitter mer stilla i sadeln. 
 
Imorgon blir det jogging på gräsvägarna längs havet och på söndag en skön vilodag. Jag har som plan att jobba honom 3-4 dagar i veckan på banan, 1 dag ute i naturen, 1 dag tömkörning, 1 dag vila. Lite varierande beroende på hur veckan ser ut med jobb, tävling osv. 
 
Nästa tävling blir i Vinslöv om två helger. Har inte varit där sedan jag hade Ratina, vilket säkert är 7 år sedan! Har alltid trivts på deras stora gräsbana plus att det är Fredrik som bygger banorna, och bara det gör att jag gärna kör ett par mil extra. Helgen efter det är det Ribersborgs Horse Show och därefter är det nog Helsingborg som gäller! Tre mycket roliga tävlingar framför mig, och som jag älskar att tävla på riktigt igen och hoppa lite högre! Motivationen har nog sällan varit så hög som den är just nu!
 
Nu skall jag bege mig ut och springa en runda innan sängen kallar igen! Började 4.45 imorse och gör det imorgon också. Blir inte mycket till socialt liv då, baksidan med jobbet. Imorgon  jag dock kortpass och slutar redan 8.45, så underbart skönt!
 
Nej, medan jag är ute och springer så får ni njuta av några riktigt fina bilder som mamma tog under dagens ridpass! Visst har han blivit snygg i kroppen min Prins? Äntligen börjar han bli lite fit,men det tog sin lilla tid!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: lotta

Publicerad 2013-08-25 10:16:22

Jag tycker det är storskillnad. Han ser mer ihop ut och ser jäkligt biffig ut :D

Svar: Så himla härligt att höra! Vi är på rätt väg! :)
silverprinsen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela