Silverprinsen.blogg.se

- Mot #ettfriskt2014

ENERGI TACK?

Publicerad 2013-01-05 19:28:57 i Allmänt,

Just nu blir det extremt långa dagar fär mig, kör hemifrån vid tre-fyra på morgonen och kommer hem vid 19-20 på kvällen. Inte konstigt att energin tryter ibland.
 
Idag tror jag att jag slog alla rekord, all time high, i storlek av matlåda.
Hade mat med mig för dagens alla samtliga mål, de skrattade något hysteriskt när jag kom in på jobbet! Undrade om jag planerar att bosätta mig där, nästan som att det vore att föredra ibland!
 
 
Idag fick min kära prins vila.
Mörkret plus ett extremt ömmande knä satte stopp för de planerna. 
Tanken är att vi skall rida ut en sväng i morgon istället, tror vi har vattenträning på schemat.
Längtar efter varje liten sekund jag får tillbringa i sadeln, det är så underbart!
 
Lika trött som jag känner mig när jag är på väg till stallet och verkligen undra hur jag skall orka,
lika mycket energi får jag när jag väl kommer dit. Om inte mer.
Jag har glömt hur upplyftande och rogivande plus energigivande det är att vara i stallet.
Nu känner jag dessutom hur extremt mycket jag saknat allt. 
På något härligt sätt tror jag att jag håller på att få en extrem nytändning med ridningen, jag är fast besluten om att jag skall tävla till sommaren. Hur mycket tårar och smärta och svordomar det än må ligga bakom som skall jag klara det.
Det låter kanske som ett enkelt mål i era öron och ögon, men faktum är att jag vet inte ens om jag någonsin kommer att kunna hoppa igen. Mitt knä är förbannat risigt. 
 
 
Hur som helst, Silverprinsen ger tillbaka all energi som han tar och det är väl en oerhörd tur. 
Nu har jag gett mig själv lite föda och energi i form av en taco sallad och en makalöst god gino till efterrätt. Man måste få lyxa till det ibland!
 
 
Fick förresten SMS av mamma idag, de har slutat att umgås med lokalbefolkningen och har gått över till att öla tillsammans med korna! Tur vi åker till Mexiko känner jag lite spontant!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela