Silverprinsen.blogg.se

- Mot #ettfriskt2014

3 veckor sedan Operationen

Publicerad 2013-11-14 13:32:26 i Allmänt, Skador,

Här står vi idag, 3 veckor sedan operationen och 3 veckor kvar på sjukskrivningen.
Mycket har hänt sedan operationen. Mycket tårar, svett och blod. 
 
Rehabar tre dagar i veckan, efter varje pass ökas intensiteten och belastningen en aning. 
Koordinationen och balansen i högersidan av rejält eftersatt. Vi arbetar med att kroppen skall lära sig att använda just hela kroppen igen. Vänstersidan är felfri. Det är tufft, och framför allt knäckande att inse hur står påverkan ett knä har för funktionen av hela kroppen. 
Ridning ligger långt bort i tiden, men inte heller ljusår bort. Jag ser ljuset. Jag tänkte våga mig upp och skritta lite imorgonen innan träningen. Ett litet steg för Ember, men ett stort steg för Louise?
Längtan är extremt stor just nu.
 
Jag kommer förhoppningsvis återkomma i tjänst omkring 2 december. 
 
Annars är det mest jag, musiken, böcker och mina tankarna om dagarna. 
Skulle ljuga om jag sade att det inte var tungt, mycket tankar. Mycket snurrar runt och analyseras ljust nu. Min energi nivå ligger på -27 när jag inte får röra mig eller hitta på saker. Tappar gnistan, glädjem och helt enkelt orken. 
Nu gäller det att hitta glädjen i de små sakerna.
 
Nu börjar min resa tillbaka, igen. Vet inte för vilken gång i ordningen.
Men denna gången ska jag, precis som alla andra gånger, komma tillbaka starkare och gladare än någonsin.
 
Mot ett frisk 2014.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-15 07:45:22

Hejja dig Louise!
Du är en av de största kämpar jag träffat, så stark! Du kommer tillbaka igen, precis som de andra gångerna! Du är grym!
Kram på dig

Svar: Tack Camilla! Himla härligt att höra, ibland känner man sig inte så stark längre dock! Men det är klart att detta också ska gå, nu kör vi! Tack för dina ord!
silverprinsen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela