Silverprinsen.blogg.se

- Mot #ettfriskt2014

Att känna sig levande

Publicerad 2013-11-19 10:26:06 i Allmänt, Häst, Skador,

Oh Herregud vad jag är slut i varenda liten muskel i precis hela kroppen. Galet.
Har precis haft mitt tuffaste pass hittils på rehaben. Ändrat om hela mitt pass, skruvat upp både svårigheten och belastningen asevärt idag. 
Kommer inte kunna röra mig imorgon, det är ett faktum.
Nästa genomgång är på fredag, hoppas jag har hunnit bli människa tills dess. 
 
 
 
Har ökat på med kombinerade balans och styrkeövningar för att få igång min koordination och för att jag inte skall bli sned i kroppen. Allt på en gång. Känns bra. 
Ingen träningsvärk från passet igår, men desto värre lär det som sagt bli i morgon.
 
Igår tillbringade jag annars dagen med en härlig brunch på väg hem från rehab.
Och min städning blev till en inspirationstur till IKEA och lite små inköp. Hittade väldigt mycket snyggt. Får hålla extremt mycket i pengarna nu, det är inte så kul att vara sjukskriven rent ekonomiskt. Det svider.
Hittade ett superfint bäddsett och överkast med tillhörande kuddar som hade passat perfekt, får se om det blir ett inköp trots allt.
Har lite nya planer på mitt sovrum om nu hyresvärden godkänner det.. Hoppas!
 
Kvällen tillbringades med sopplagning och streaming av Jake Buggs konsert från Köpenhamn.
Vilken kille och vilken stämning. Härlig kväll med härligt sällskap. 
 
 
 
Idag samlar jag mig energi i stallet. Den energin är saknad
Saknar skitet under naglarna, komma hem stenfrusen, borsta bort lera, tvätta smutsiga täcken, rida i spöregn
- Saknar precis allt det där som får mig att känna mig så levande.
Känner mig mest som en misslyckad krympling för tillfället.
 
Hoppas att jag snart sitter på hästryggen igen, det känns inte allt för avlägset en dag som idag.. Tror att det kan vara dags relativt snart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela